sobota, 25 stycznia 2014

DIY - mydło pokrzywowe do włosów

Hej!

Mydło to moje hobby. Zrobiłam już trochę tych kostek ale jeszcze za mało! Cały czas się uczę, czasami wyjdzie mi świetne a czasami kiepskie. To jest jedno z fajniejszych, nawet trochę sprzedałam po znajomych i mam zamówienia na więcej:-)

Składniki:
623 g oliwy z oliwek
113 g oleju ze słodkich migdałów
113 g oleju rycynowego
28 g oleju z pestek moreli
57 g wosku pszczelego

283 g wody destylowanej
113 g sody kaustycznej

Dodatki:
10 g olejku herbacianego
5 g olejku rozmarynowego
1 saszetka herbatki pokrzywowej





   Mydło wyszło mi za miękkie, nie wiem czemu. Po godzinie w zamrażalniku ładnie wyszło z formy. Zamiast wody destylowanej użyłam zaparzonej herbaty pokrzywowej. Musi siedzieć w formie przez 48 godz. przed pokrojeniem. W końcu po jakimś czasie zrobiło się twarde. Bardzo ładnie się pieni i ma przyjemny zapach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz