piątek, 24 stycznia 2014

Mydło kawowo-kakaowe

Składniki:
150g oleju kokosowego
150g oleju rzepakowego
30g masła mango
70g oleju ze słodkich migdałow

152g  wody destylowanej
58g sody kaustycznej

Dodatki:
2 łyżeczki kawy mielonej
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
 trochę kakao





   Dość długo mieszałam blenderem.
Chciałam zrobić mydło dwukolorowe, ale niestety okazało się, że forma jest za duża i kolorów nie widać. Podzieliłam masę mydlaną na dwie części, jedną wlałam do formy a do drugiej dodałam kawy rozpuszczalnej. Niestety kawa nie rozpuściła się, wiec sypnęłam "na oko" zwykłego kakao. Wylałam do tej samej formy i zrobiłam szlaczki końcem drewnianej łyżki.
Po 24 godzinach w ciepłej szafie chciałam pokroić ale się nie dało, wyszła z tego "marząca się maź", zrobiłam więc kulki, ale po dwóch dniach dalej były miękkie.
Postanowiłam więc mydło przetopić. Po udanym przetopieniu mydło ma ph 9, zostawiłam do leżakowania.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz