piątek, 24 stycznia 2014

Mydło dwukolorowe

Składniki:
150g oleju rzepakowego
100g oleju słonecznikowego
150g oleju kokosowego

152g wody destylowanej
57,5 sody kaustycznej

Dodatki:
barwnik spożywczy zielony dr.otekera
1/2 łyżeczki oleju miętowego
zawartość jednej saszetki herbatki mietowej





   Odlałam połowę masy mydlanej do formy a do drugiej części dałam barwnik i wlałam do tej samej formy. Potem końcem drewnianej łyżki zrobiłam szlaczki. Zrobiłam to mydło z kalkulatora
http://www.mydlo.wdomu.com.pl/kalkulator_mydlany.php i wyszło za miękkie, nie dało się pokroić ani wyjąć z formy. Po trzech dniach w formie włożyłam na 1 godzinę do zamrażalnika i pomogło. Mydło wyszło z formy i dało się "jakoś" pokroić. Suszy się ok. tygodnia i zaczęło twardnieć więc może coś z niego będzie. Poza tym kolor jest taki sobie, wcale nie zielony tylko zgniło-żółty i mało się odróżnia od części bez koloru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz